Helg!! Äntligen!! Aaahhh!!

Äntligen är den efterlängtade helgen här!! Den är himla välbehövlig, för jag är helt slutkörd! Tre dagar i rad har jag somnat mitt på eftermiddagen. Och jag har försovit mig varenda dag den här veckan tror jag. Det är helt hemskt!

Jag har bott på högskolebiblan den här veckan. Plugg plugg plugg och åter plugg. Nationalekonomi är inte att leka med alltså. Det är katastrofal-svårt! Hundratals och åter hundratals sidor med bara ekvationer, grafer och förkortningar. D-kurvor, S-kurvor, DS, QD, Qs, PMK, VTC, ATC, MU, MTC, MVC, I, SE, IE, TE, EÖ, PÖ, optimeringspunkter, tangeringspunkter, derivator, indifferienskurvor och god-knows-what. Det är inte kul alltså. Väldigt intressant, men tyvärr också galet svårt!

Det är så jobbigt med alla förväntningar, både mina egna och alla andras. Pratade med pappa i telefon tidigare. "Är det nån som klarar det, så är det du." Jaha. Men om jag inte sätter tentan då? Vet inte ens hur jag skulle reagera själv i ett sånt läge, har ju aldrig behövt göra någon omtenta ännu. Jag kanske blir helt knäckt. Eller så tar jag jättelätt på det och satsar på omtentan istället. Jag vet ju med mig att jag inte har gjort mitt bästa hittills, mina prioriteringar har legat på hundra andra håll. KARMA, MIK, Linnéuniversitetet, nollningen, fester, kompisar...

Jaja, får ta det som det kommer.

Det blir i alla fall fortsatt plugg under helgen. Men lite kul ska jag ha också! Ikväll ska jag hem till fina Alexandra på lite inflyttningsfest. Och i morgon ska jag träffa världens bästa Sandra och Carro, det blir middag på nån mysig restaurang och sen bio :)

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback