Spekulationer om livet

Jag har funderat lite. Eller, väldigt mycket faktiskt. Har funderat på vad jag ska göra när jag tar min examen i juni. Visst, jag blir nog kvar över sommaren också för att jobba på Ikea. Men sen då? Det är ju nu jag har chansen!!!!

Kalmar är en sån jäääävla liten del av världen, och jag vill inte bli kvar här resten av livet. Någon gång måste man ju skaffa fast jobb, fast bostad och fast sällskap. Skaffa familj och allt det där. Visst, det får gärna hända i Kalmar, det är ett hyfsat ställe att växa upp på liksom. Men bor man på ett sånt litet ställe kan man ju inte förvänta sig att ens barn blir kvar här resten av livet.

Innan jag gör allt det där måste jag uppleva lite av resten av världen. Steg ett blir nog att begära en förflyttning inom Ikea, ner till Australien. Ett halvår, ett år, vem vet. En tripp till Nya Zeeland. Jag vill åka till Afrika och jobba som volontär. Göra lite nytta, göra en skillnad i någons liv. Något mer meningsfullt än att vara civilekonom resten av livet. Jag vill åka till USA och åka limo längs The Strip i Las Vegas. Lära mig surfa i Californien. Tågluffa genom södra och sydvästra Europa. Och sen bosätta mig i Göteborg ett tag, hitta ett spännande och utmanande jobb.

Det är fasen dags att dra från landet. Efter nästa sommar så drar jag. Jag måste verkligen.



Lite filosofi på fyllan sådär. Men det är inget nytt. Har funderat på det länge, väldigt länge faktiskt. Det ska FAN BLI AV!! Jag måste dra härirån, så är det bara. 8 månader kvar, sen byebye! :D

Fyllekäk och vätskeersättning i förebyggande syfte, sen sova. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback