OS, Antarktis & Big Mac-index

Och så är det klart vart OS 2016 ska hållas. Rio De Janeiro blir det. Internationella olympiska kommittens möte hölls i Danmark igår, och Obama var på plats. Han ville att OS 2016 skulle hållas i Chicago. Så blev det inte. Men ett jäkla bra tal höll han!

Guuud vad kallt det är nu!
Har varit isigt kallt i flera dagar. Skönt, men ändå inte. Jag har ju längtat efter hösten, så på det sättet är det ju skönt. Att man inte har vett att klä på sig som folk när det är antarktisväder, är det som gör det hela mindre skönt. Skyller på att jag inte har hunnit köpa nya vantar, ny halsduk och ny mössa. Som om det är något fel på det från förra året.... Dagens I-landsproblem. Men när jag väl får tummen ur och pallrar mig ner på stan med Visa-kortet så kommer jag inte hitta något jag verkligen gillar (för så är det ju alltid när man verkligen är ute efter något), så kommer det ändå sluta med att jag använder det från förra vintern. Sån är jag :)

Lång och mysig morgon, superdupergröt, en nektarin och massa kaffe till två nya avsnitt av The Big Bang Theory.

Ska plugga lite nu. Japp, plugga en lördagmorgon. Men det är sååå intressant. Och det är tenta på tisdag. Makroekonomi. Håller på och lär mig allt om BNP, BNP-deflatorn, Big Mac-index, Nationalräkenskaperna, Finansräkenskaperna och den finansiella sektorn :) Skönt att man efter snart tre år på handelshögskola kan kolla på ekonominyheterna och faktiskt förstå allt dom säger =P

Strax dags att dra iväg till jobbet. Ska bli riktigt roligt att jobba, för det var länge sen. Tror att jag bara jobbade två helgdagar under september. Det är ju iiiiingenting. Nu blir det två helger i rad istället, det är supernice =)

Kommentarer
Postat av: mathilda (:

sv: Jaså, tack så mkt =D

själv tycker jag bilden är rätt kass ^^

men har verkligen bildbrist!

2009-10-03 @ 15:21:22
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/
Postat av: mathilda (:

Hejsan (:

Jodå, v.44 så äre höstlov för oss ;)

Riktigt gutt!!!

Bara hela nästa vecka sen lov (y)



2009-10-16 @ 13:48:35
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback