Stockholm-wannabe brats från Göteborg

Okej, så igårkväll var galet. Riktigt riktigt galet! Jag skulle ta det superlugnt (som alltid). Hade bara med mig tre öl hem till Erikas förfest. Dom tog slut snabbt. Massa roligt folk hemma hos Erika! Hade aldrig träffat någon av dem tidigare, men de var riktigt sköna allihop :) Erika bor väldigt, väldigt fint också, dessutom. Mitt på Larmtorget. Gamle polaren Jimmy H, fotografen, bor granne med henne. Väldigt speciell kille, hur rolig som helst. Han skulle komma och låna sockerbitar för att kunna dricka sin absinth, dock dök han aldrig upp. Gick kanske lika bra utan :)

Sen ut på stan. Gick till Malin som var på Seven. Inte helt mycket drag där. Efter en öl gick jag och mötte upp med Erika och gänget på Krögers istället. Och där var dom. Brats från Göteborg som försökte låtsas att dom var från Stockholm. Typ 20 år gamla, låtsades vara sjukt världsvana men var hur töntiga som helst. Den ena killens pappa ägde visst en travhäst som vunnit den kvällen. Dom var alltså sjukt täta. Dom beställde in en flaska champagne. Har aldrig sett en så sjukt stor flaska förut i hela mitt liv, den lär ha kostat flera tusen... Glaset var fasen aldrig tomt! Dom bara fyllde på hela tiden... Karatefylla! :P

Gick sen tillbaka till Malin på Seven och sa hejdå, sen stack jag hem. Lyckades till och med hitta min cykel som jag inte mindes alls vart jag hade ställt, riktigt imponerande med den promillen jag hade igårkväll.

Det var min väldigt lugna, tre-öls-kväll, det.

Nu ska jag iväg och dricka kaffe med Erika. Vi är bakis, och ska hjälpas åt att pussla ihop minnena från resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback