Kursstart!

Jag tror aldrig att jag har varit såhär peppad inför en kursstart förut. Någonsin, alltså. Det verkar så himla kul! Det är dessutom ett skarpt projekt vi ska göra. Advertising Campaign Planning är kursen, Kampanjplanering alltså.

I grupper på 5 personer ska vi skapa en reklambyrå, kan man säga, där alla har olika ansvarsområden. Ett företag (som fortfarande är hemligt), ger oss sedan ett projekt som vi ska marknadsföra. En hel reklamkampanj ska skapas. Hur kul som helst! Företaget, läraren samt en utomstående jury, ska sedan bedömma vilken grupp som skapat den bästa och mest kreativa lösningen. Det bästa av allt är att den kampanjen som vinner kommer att implementeras! Eller nej, jag ångrade mig. Det bästa av allt är att vi inte har någon begränsad budget! Vi behöver inte tänka på vad något kostar, bara vara kreativa och brainstorma och komma på massa bra idéer :)

Ikväll har jag läst lite marketing communications. Fräscha upp kunskaperna från Integrated Marketing Communications-kursen. Lite Push-, Pull-, och Profile-strategies. Det är mer spännande än vad det låter, jag lovar!

Pepp pepp pepp.

Jag, Anna, Helena, Hendrik och Martin är en byrå. Hendrik och Martin är utbytesstudenter - det blir alltså bara engelska! I hela fem veckor!! Härligt =D

Tycker det börjar bli deprimerande mycket pluggsnack i min blogg. Måste bli ändring på det. Faktiskt.

Nu är snart hockeyn slut, dags att krypa ner i sängen och somna till ett par avsnitt av Scrubs!


Btw, min grannes brorsa är sjukt snygg. Och sjukt trevlig. Och han ska vara hos sin bror i Kalmar på obestämd framtid. Jag bor alltså vägg-i-vägg med den tjusiga mannen. Nice. Very nice. :D

Kommentarer
Postat av: mathilda (:

SV: Ja just det, då får du säkert någon bra bild att tävla med (:

Jag har fått in en massa skit snyga bilder, så de kmr bli svårt =P

2009-05-05 @ 06:46:21
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/
Postat av: mathilda (:

sv, Haha ja =P men du kan ju ta en bild o redigera den rätt mkt ;) för man får det. Vore nice!!

2009-05-06 @ 08:11:48
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/
Postat av: LOUISE ( RUTIGFLIKKA)

skulle vara kul om du ville vara med i min fototävling :)<3

2009-05-06 @ 12:33:42
URL: http://rutigflikka.blogg.se/
Postat av: LOUISE ( RUTIGFLIKKA)

skulle vara kul om du ville vara med i min fototävling :)<3

2009-05-06 @ 12:36:27
URL: http://rutigflikka.blogg.se/
Postat av: mathilda (:

sv, haaha, visst kan jag göra de mörkare ;)

2009-05-06 @ 15:12:46
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback