Korridorsunderhållning

När jag kom hem till korridoren idag efter gymmet så var killarna i korridoren ute på gården och utövade den mest logiska och intelligenta tävlig jag någonsin sett. Seriöst.

Dom stod i ring och nickade eller sparkade en fotboll mellan sig, och den som gjorde så att bollen slog i marken fick en prick. När man fått tre prickar, så åkte man ur tävlingen tydligen. Den som var sist kvar vann.

Den omgången jag kollade på vann Eddie (tror jag det var). Förlorarna, dvs de andra 6 killarna, skulle rada upp sig tätt bredvid varandra och luta sig framåt. Sedan fick Eddie bränna av ett stenhårt skott från ca 2 meters avstånd mot dem.

Christofer var den med otur den här omgången, och fick skottet rakt på rumpan.

Dom höll på sådär i flera timmar. Det är ett rent under att ingen fick svanskotan krossad.


En liten resumé av Valborg: förfest hemma hos Anna, med Micke, Mats och Mickes kompis från Göteborg. Mycket trevligt. Drack alldeles för mycket vin. Sedan tog vi taxi in till stan. Taxichauffören spelade bra musik, Anna och jag bad honom att skruva upp volymen och sen skrålade vi till musiken. Skämmigt värre.

Sen var vi hemma hos Markus en stund. Markus är ett av Kalmar FFs nyförvärv. Ytterligare ett par öl sänktes. Nästa hållplats var Bistrobar. Yours truly + 6 gäster stod på listan, riktigt sweet att glida förbi kön :) Några öl senare snurrade det lite väl mkt, och efter att Anna och Micke köpt en kebabtallrik blev det taxi hem.

Bra kväll. Dock ingen majbrasa. Så blev mer vanlig fest än valborgsfirande. Men ändå, all in all: bra kväll!

Kommentarer
Postat av: mathilda (:

Sv: Haha okej (:

Hmm...jag tror det iaf!

Jag tänkte ha en foto tävling, men måste ha några deltagare för att kunde ha en tävling (:

2009-05-04 @ 06:40:24
Postat av: Matilda

verkar ha haft en rolig valborg du :-)



sv: tack ska du ha!

2009-05-04 @ 10:47:45
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: mathilda (:

Du kan vara med i min tävling =D

2009-05-04 @ 16:32:35
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback