Planerings-pro

Jag är väldigt bra på att planera. Not. Igår var tanken att jag skulle rita klart en teckning till Bianca. Planen var att plugget skulle vara klart och inskickat 21:00. Ungefär 01:45 var det gjort. Tidsplanen sprack ganska rejält, hann varken rita eller se Cityakuten.

Delar med mig av en inscannad bild av en teckning jag gjorde till Bianca strax efter nyår istället. En sömnig liten sköldpadda :)


Idag skulle jag, Johanna och Magdalena till högskolebiblioteket och plugga lite webbdesign. Biblioteket var stängt. Så sent som igår eftermiddag läste jag mail där det stod att biblioteket skulle vara stängt 3-4 mars pga KARMA-mässan. Det registrerade inte riktigt, om man säger så.

"Long-term planning with a porpose is the name of the game. Want to make a Swede panic? Suggest a spontaneous, sudden, free half-hour walk without any specific destination. Swedes don't like to waste time, they like to spend it and manage it. They like to be in time and on time. They like to hinna, a word which means to organise things so that they have enough time to do something properly. The Swedish concept of a personal failure can be expressed with the words jag hann inte - 'I didn't organise my time well enough to do things properly'."
Citat från boken In the Secret Garden of SwEden av Colin Moon. Kände mig rätt träffad när jag läste det första gången. Gäller nästan hela boken, förresten. Läsvärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback