Hyperaktivitet!

Idag har jag varit på utbildning på jobbet :) Har fått lära mig MAP:a (medvetande, andning, puls), SSL (stabilt sidoläge), HRL (hjärt- och lungräddning) plus Heimlich-manövern... Allt x2! En variant av allt för spädbarn upp till ett år, en annan variant av allt för barn över ett år. Supernyttigt, och djävligt skrämmande om man måste göra det på riktigt ngn gång! Men ändå sjukt lärorikt, som sagt! Skiljer sig en hel del från vuxna, faktiskt.

Helt sjukt att jag inte tagit mig tid att gå en sån här utbildning tidigare. Man borde fasen ta sig tid att lära sig att rädda liv. Faktiskt.

Igår, ja... Det var galet på riktigt. Upp vid 06:30, på med kläderna och direkt till gymmet. Stenhårt träningspass (var som gelé när jag kom ut), och hann med 15 minuter löpning på bandet efter gympasset också... Hem och dumpa träningsskorna, ner till centralstationen och möta syrran vid tåget, sen lååååångpromenad på ca 1,5 timma. SEN frukost, haha! Sen gick vi på stan i sjukt många timmar. Jag hade sår på fötterna igårkväll, inte helt konstigt kanske :P Har inte orkat göra nånting idag knappt!

Småshoppade lite i alla fall. Mest på BodyShop. Där vill jag ha typ ALLT! Saknar verkligen att Hallondoft-serien inte finns i Sverige. Köpte body butter hallon i Amsterdam, heeeeelt underbar! :)

Ska plugga Business Writing nu, adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback