Caipirinha is making my day!

Ba-a-a-a-a-kiiiiis. Bakis, bakis, bakis. Är så sjukt bakis.

Världens finaste Stina är ju hemma i Kalmar igen, och det var ju tvunget att firas lite på Byttan igår kväll :) Vi hade så himla mysigt i Byttans stora garden-room; drack lite vin, liveband som spelade, massa trevligt folk och allmänt kanonbra stämning.

Men sen började det blandas! Vinet byttes sen ut mot öl. Nästa skulle bli Strawberry Daiquiri - som tydligen bara serverades i utomhusbaren där en enda stackars bartender jobbade häcken av sig. Kön till den baren dissade vi, gick tillbaka in och i egenskap av utbildad bartender fick Stina i uppdrag att komma på en riktigt go drink som vi nog aldrig testat förut.

Resultat: Caipirinha. Stina har jobbat som volontär i Brasilien, och där drack man tydligen denna drink ganska flitigt. Inte så konstigt iofs, eftersom huvudingrediensen är Cachaca - brasiliansk sockerrörsrom. Cachaca är nationalalkoholet, typ. Ett trademark, liksom. Brasilien och Cachaca är ungefär som Ryssland och Vodka. Ungefär.

Räckte med en enda Caipirinha, then my world was spinning!

Stina får 10/10 i betyg för den drinken.

Kommentarer
Postat av: mathilda (:

sv: Jaså, men fota när du kan sen kan du ju skicka ditt bidrag sen när jag börjar tävlingen (:

om jag nu ska ha den =P

2009-07-09 @ 22:34:37
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har.



Är du trött på att samla poäng på olika gratissidor som ändå bara leder till presentkort?

Gör som jag och registrera dig här: http://www.woopa.se/?ref=Linerulla och tjäna pengar istället.

Jag har varit med i 3 dygn och kan redan nu plocka ut 900 kronor.

Det bästa är att det inte spelar någon roll om man är 14 eller 40, alla kan tjäna pengar här.

Har du några mer funderingar är det bara att mejla mig på [email protected]

2009-07-09 @ 23:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback