På rymmen från arktransporter, tryckplåtsframställning och punktdeformering

Efter en soft vecka i Holland hos Stina så ligger jag lite efter med plugget. Men bara lite. Liiiite liiite lite... Okej, jag har knappt börjat plugga den här terminen.

Men nu har jag börjat.

Eller ja, nästan börjat. Plugga brukar medföra att jag, antagligen helt undermedvetet, kommer på tusen andra saker att göra, s.k. "ska bara"-saker.

Jag kom på att jag inte har bloggat på ungefär två månader. Shame on me. (ärligt talat: i don't really give a damn). Jag har skaffat Twitter. Beslutade att jag behövde någon typ av app för att använda Twitter. Twitterprojektet tog ca två pluggtimmar. Tre timmar "viktiga" program på tv. Lagade "riktig" middag - man får ju passa på när man är "ledig". Har diskat tre gånger idag. Nytt rekord.

Ungefär 6 timmar har jag läst. Varav hälften var en BRA bok istället för kurslitteratur, men det är bara en liten detalj.

Men who can blame me, really? Hur intressant är prepress och annan industriell produktion? Nä, just det.

De senaste trettio minuterna har spenderats med att fundera över hur det kommer sig att man alltid har så mycket annat att göra när man egentligen borde plugga. Tror finns ett samband - aktivitet i hjärnans ynka få plugg-partiklar verkar dessvärre dra med sig aktivitet i den betydligt större undanflykts-loben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback