Drömmar om allmänbildning

Jag har varit på bokrean tre år nu. Idag var tredje gången. Jag har fyndat två böcker. Jag har fortfarande en trave böcker som ligger nere i källaren sen förra årets bokrea. Dom är inte lästa. Har även en trave böcker från bokrean året innan. Inte lästa dom heller.

Tanken från början var att jag skulle börja läsa mer böcker. Kontinuerlig konsumtion innebär (enligt typ hela samhället) allmänbildning. Så jag köpte ett gäng med noga utvalda böcker. Dom lästes aldrig. Året efter tänkte jag, att jag ska köpa nya böcker - och dom ska jag bannemig läsa! Sen kommer jag läsa dom böckerna jag köpte året innan också, av bara farten. Dom nya böckerna lästes aldrig, inte dom gamla heller.

Tanken i år är ungefär den samma. Men nu har jag lite mer press på mig. Jag har två årsskörder att ta mig igenom.

Dock köpte jag bara två böcker i år. Tack CSN för möjligheten (tvånget?) att begränsa bokinköpen.


Uppdatering från gårdagens Twitter-projekt: Twitter var kul under gårdagen. Idag var det redan bortglömt. Väl spenderade pluggtimmar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback