Valborg

Äntligen är Valborg här! Har både längtat, och inte. Jag har tänkt att jag skulle bli klar med så mycket plugg som möjligt innan Valborg, för att verkligen kunna känna att jag ligger i fas och kan ha kul utan att ha dåligt samvete. Valborg kom lite väl fort, tycker jag. Men jag har ändå varit väldigt duktig, och egentligen behöver inget av detta vara klart förrän i slutet av maj.

Förra Valborg kunde jag inte fira alls. Någon snäll individ hade bokat tentan i Handelsrätt den 2:a maj. Två dagar efter Valborg alltså. Fira valborg = bakis hela 1:a maj = 1,5 tentapluggdag går bort = kuggad tenta. Jag och Johanna tog en en paus på en timma och gick och såg de sista lågorna av majbrasan i Kalmarsundsparken, och sen tog vi en endaste öl på Krögers uteservering. Trots en go öl, infravärme och goa filtar på uteserveringen, så var det inte direkt avslappnat. Men det blev ingen kuggad tenta i alla fall, det får det väl ändå vara värt :)

Nu är det bara tre stora uppgifter kvar, och ett par småuppgifter som jag ska fixa innan festandet börjar ikväll. Känns så himla bra! :)

Ikväll blir det fest med Anna, Mikael och Mats. Hemma hos någon kille som spelar i Kalmar FF, som Mikael känner. Jag hoppas vi hinner se någon mysig majbrasa också.

Vilket tråkigt inlägg det blev. Inte en endaste liten bild. Har inte blivit något fotograferat alls den senaste veckan, bara pluggpluggplugg. Så bjuder på en liten bild från förra sommaren. Liten Cornelia efter ett dopp i Kalmarsund vid Sandbergen på Öland.


Kommentarer
Postat av: mathilda (:

Sv: Ehm ingenaning =P



Ja, vi får gäster o sådär (: Och jag vene ifall det blir nån eld, eftersom att marken var för torr, så vid elva i morse bestämde dom ju att man inte fick elda "/

2009-04-30 @ 13:44:09
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/
Postat av: mathilda (:

Sv: Oh vad bra, kanon! =D

Ja visst kan jag skicka över bilden, vilken menar du? =P

Menar du den där med båtarna och sen ölandsbron i bakrunden?

Kram ;)

2009-05-03 @ 13:39:01
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback