Solig lördag!

Idag har varit en riktigt bra dag! Sovmorgon, till att börja med. Sen tog jag en lång promenad, först till Ikea, sen till NetOnNet och sen hem. Sen direkt vidare till vallgraven vid Kalmar Slott. Ett gäng timmar i solen med kubb och öl. Seriöst så måste hälften av Kalmars studenter ha varit där. Det såg ut som ett festival-camp. Folk grillade, spelade kubb, sparade fotboll, kastade frisbee.... Och alla drack öl, utan undantag. Awesome! =D

Var på Ikea och rapporterade veckans "ihopsamlade" steg. Har ju varit stegtävling ju, och jag har varit hur inställd som helst på att vinna! Veckans rekord tog jag i onsdags, 22508 steg :) Har dessutom blivit 18902, 21822, 19106 och 21471, dvs sammanlagt 103809 steg. Sjukt bra :D Har fått lära mig idag att det är hälsosamt att gå ungefär 10 000 steg om dagen, och att det man i genomsnitt går per dygn ligger en bit under det oftast. Gud vad duktig jag har varit! :)

Skulle egentligen ha hängt med Helena och hennes pojkvän och grillat ikväll, men bestämde mig för att stanna hemma och kurera halsen. Eftersom jag har klätt mig som en idiot hela dagen (precis som alla andra vårar) och har frusit en hel del från och till, så har jag fått ont i halsen. Ikväll har jag hinkat massa hett the med honung i. Vill verkligen inte bli sjuk! Har massa plugg, vill kunna träna, och dessutom så vill jag inte sitta inne och nysa å hosta med förkylning en hel vecka istället för att njuta av våren!

Skippar en hel fest för att jag känner mig pytteliiiite krasslig. Vuxenpoäng? Vuxenpoäng! (Och verkligen inte likt mig).

Nu ska jag sova, för jag är supersugen på att gå upp tidigt i morron. Tokigt förälskad i mina långa promenader/joggingturer i morronsolen :)

Booyah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback