Effektivt ineffektiv?

Idag har jag haft någon konstig "kombinationsdag". Jag har varit jätteseg och trött, och superenergisk på samma gång.

Studsade upp ur sängen vid ungefär 7:30 i morse, drog på en mössa och stack ut i solskenet. Sprang/joggade större delen av promenaden. Soligt och fint, hur härligt som helst. Kom hem och käkade frukost, och sen var jag hur trött som helst! Kunde inte hålla mig vaken, sov två timmar runt lunch. Fortsatte att vara jätteseg, tills jag gick till Nautilus.

En timma boxning-gruppträning (gruppträning är egentligen inte alls min grej), men det var jättekul! Och sjukt jobbigt. Framåt slutet var jag helt yr, såg mest svarta fläckar och trodde jag skulle spy vilken sekund som helst. Men det gick bra, jag körde på stenhårt =) När vi kommit tillbaka till omklädningsrummet hade jag återhämtat mig. Och var sugen på att träna mer! Helena tyckte jag var helknäpp och gick hem :) Jag stack in på gymmet och tänkte ta 20-minuters threadmill-workout, men alla var upptagna så körde lite maskiner istället. Slutade med att jag körde alla maskiner jag har i mitt schema, innan threadmillen... 25 minuter på rullbandet, helt underbart!

Det jag har presterat idag är alltså: en timma promenad/löpning, frukost, lååååång powernap, en timma boxning, 35 minuter styrketräning och 25 minuter löpning till.

Jag har pluggat noll. Inte lagat varken lunch eller middag. Riktigt effektiv, men ändå inte.

I morgon måste jag plugga! Nu kan jag inte skjuta på det längre, börjar bli krisigt faktiskt! Lite chokladägg från Tokige Ture, lite Winnerbäck i högtalarna och massa kaffe, så ska det nog gå hur bra som helst :) Vore kul att gå och gymma lite, har fått hem mina nya träningshandskar från Better Bodies som jag vill prova! Vissa maskiner gör jätteont i händerna när man måste ta i, svider i handflatorna efteråt och börjar få väldigt fräscha valkar... Not hot. Jag hoppas på att träningshandskarna fungerar!

Läggdags, ungefär varenda muskel i kroppen skriker av såndär härlig gjort-något-bra-trötthet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback