Drömmen om det perfekta Irland

Stina och jag har inte bara diskussioner om Strumpeland. Nu har det gått vidare till pysslingar också. En bild på Facebook på mig och Stina, mitt inne i Amsterdam, sittandes i en gigantisk gul toffla. Sådär äckligt klyschig semesterbild. En suggestiv kommentar, och vi är igång....

Lina: Snacka om Nils Karlsson pyssling ;P

Emma: Nej, jag är ganska säker på att det nog inte var hans toffla ;P

Stina: va inte han liten?

Emma: Jo, det är därför jag är lite tveksam till om det verkligen är hans toffla ;)

Stina: ja jag menar väl de! fast Lina måste ju menat att vi va pysslingar? haha va skoj å va en pyssling :D (Stina förstod inte riktigt min ironi...)

Emma: Du är en pyssling. En pyssling med afro, dessutom ;) (Stina har afro på sin profilbild, foto från 80-talsfest)

Stina: afro är fint och bra :)

Emma: Pysslingarna måste ha varit sjukt coola på 80-talet!

Stina: jaja de va så jäkla inne, med eller utan afro, va man inte pyssling va man ingen alls!

Emma: Helt rätt! Tänk en pyssling som genomför ett sånt där vackert svanhopp som ni gjorde i filmen, hur coolt måste inte det ha varit?! (Svanhopp i afro, film från 80-talsfest. Helt klart sevärd! Ger 5 Emma av 5 möjliga.)

Stina: megacoolt, om ja får spekulera. tror dock de gjorde lite mer avancerade grejer än svanhopp eller alt. mycket avancerade svanhopp. tänk va kul de hade, pysslingarna på 80-talet, man blir ju lite avis!

Emma: Nu är jag inte så insatt i vad de holländska pysslingarna gjorde på 80-talet, men de irländska var riktiga hejare på att dricka öl har jag hört. The Drunken Leprechaun Club. Vill minnas att det fanns ganska omfattande kapitel om detta i historieböckerna. För att inte tala om NE - dom har ett helt band dedikerat. Öl och svanhopp. Fin kombination.

Stina: Jag tror det där med ölen gäller för alla pysslingar över hela världen, eller ja iaf europa. De kalasade rätt friskt, men så arbetade de ju hårt också så de var värda sin öl vid veckans slut. Skulle säga att öl med vadsomhelst är en fin kombination :)

Emma: Sant, väldigt sant. Vill minnas att det var dom som drev alla sniglar från Irland? Efter det ett sånt tidskrävande arbete förtjänar ju vem som helst en liten break vid regnbågen och en kall öl. Ev är det St Patrick som ska ha creds för det arbetet, men jag har en känsla av att han och pysslingarna var rätt tajta. Kan ev ha varit ormar, och inte sniglar.
Hursomhelst så tror jag att valla sniglar är ungefär lika stimulerande som business-writing.


Stina: Jag tror det var sniglar då ormar hade blivit för svårt till och med för pysslingarna. Inte konstigt att de blev så bra på svanhopp när de hade ett så understimulerande jobb som att valla sniglar. Vad skulle de annars sysselsätta sig med? Jo och de kan nog vara lika stimulerande som att plugga international business law också :p

Emma: Något måste de ju underhålla sig med. Trots svanhopp så måste deras uthållighet vara exeptionellt bra. Det kan inte vara tobak dom har i sina pipor, dom där pysslingarna. Irland låter som ett bra land. Orm och snigelfritt, öl, pipa och regnbåge. Där skulle man nog trivas. Tror jag ska bli pyssling i mitt nästa liv.

Stina: Ja vilka övermänniskor de är, tror de liksom har de i sig, i generna. Starka och uthålliga. Ja Irland är nog inte helt tokigt, tänk att bo där och vara pyssling, då leker livet!

Emma: Precis. Om man betalar inträdesavgiften till The Drunken Leprechaun Club redan nu, så borde man ha ganska stor chans va? Det borde vi satsa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback